PowerPoint Skabeloner

Er det tid til et PowerPoint skabelon eftersyn? Vi gennemgår jeres corporate skabeloner og sikrer tilpasningen mellem CVI (Corporate Visual Identity) og PowerPoint templaten.

Alt for mange templates er plastret til af logoer, specielle fonts, store overskrifter og brand elementer som gør det umuligt for store dele af organisationen at arbejde med den.

Resultatet er ofte, at der bliver sat hvide bokse henover de elementer brugeren ønsker at skjule for at kunne bruge pladsen til content. Men der findes løsninger på problematikken. For nogen kunder har vi fundet en gylden middelvej, mens løsningen for andre har været at opdele PowerPoint skabelonen i en intern og en ekstern.

Dekomponering af en Powerpoint skabelon

billede med en dekomposition af en skabelon

Vores arbejde med PowerPoint skabeloner tager udgangspunkt i virksomhedens corporate visual identity (CVI), hvor vi trækker de vigtigste brand elementer ud, som giver organisationen sin unikke identitet – det inkluderer alt fra farvekompositioner, objekter, visuelle elementer og selvfølgelig brugen af logo.

Efterfølgende holder vi de vigtigste brand elementer op mod anvendelsen af skabelonen. Vi har alle prøvet, en corporate skabelon som var plastret til med logoer, snoede objekter og pitch 48 overskrifter i en gotisk font. Det er ud fra et brugerperspektiv umuligt at arbejde med.

Det essentielle er at få de to poler til at mødes – dvs. lande et sted mellem en meget “brandificeret” skabelon og en hvid template uden branding elementer. Vores egen skabelon er et eksempel på præcis det – vi har underspillet alle brand elementer udover vores meget genkendelige pink farve til elementer og et diskret navn i nederste venstre hjørne (den pink farve omkring tekst feltet er alene for at indikere grænsen).

skabelon_final

Herudover er der en række “guides” på sliden, som hjælper med at placere elementer, så de står på grid og skaber en rolig og balanceret slide komposition.

Vi er fortalere for fleksible PowerPoint skabeloner. Dvs. der samtidig laves en række specielle sider, som har et stærkere brandmæssig kommunikation end de normale slides – eksempelvis til citater og statements.

Den samlede skabelon pakke indeholder som oftest omkring 12 designs, og logoet er selvfølgelig i vector grafik.

Praktiske elementer

Kontakt PRSNT i dag for et tilbud på en ny skabelon baseret på jeres CVI